Grand Canyon

5 juli 2016 - Joshua Tree, California, Verenigde Staten

Vanmorgen (zaterdag 2 juli) zagen we voor het eerst hoe onze campingplek er uit zag. Gisterenavond was het te donker om te zien. We hebben een super grote plek en zoals bij elke plek een picknicktafel/barbecue.

De Grand Canyon behoort tot de bekendste nationale parken in de Verenigde Staten. De enorme kloof is 446 km, de breedte varieert van 16 tot 29 km. Het diepste punt is 1.829 m. Het kost ongeveer twee dagen om te voet naar de bodem van de Grand Canyon  en weer terug te lopen. De Colorado rivier verdeelt de Grand Canyon in twee delen: de north rim (noordelijke rand) en south rim (de zuidelijke rand). Wij zijn naar de south rim geweest. We hebben drie uitkijkpunten bezocht: Matherpoint, Yavapai point en Desert View. Prachtige vergezichten!

Jasmijn en ik hebben nog de Rim trail gewandeld langs de rand van de Grand Canyonkloof. Op de deur van een restaurantje hing een sticker dat je niet met een revolver naar binnen mag!?
Eind van de middag toen we naar het uitkijkpunt Desert view reden, stonden er ineens herten langs de kant van de weg. Prachtig!! Zonsondergang gekeken bij Desert View.

FullSizeRenderFullSizeRenderIMG_5009IMG_4896IMG_4902IMG_5036IMG_4935IMG_4942IMG_4977FullSizeRenderIMG_4908